Tweedegetijdendok

Situering

Voor de uitbreiding van de haven capaciteit van de Port of Antwerp-Brugges wordt er een nieuw dok gebouwd aan het polderdorp Doel: het tweedegetijdendok.

Om dit dok te kunnen bouwen moet een 380kV lijn, die naar de kerncentrale van Doel leidt, volledig worden omgeleid. Een bijkomende moeilijkheid is dat de grootste zeecontainers ter wereld hier moeten kunnen gelost worden, wat ervoor zorgt dat de masten langs dit dok een lengte hebben van >230m. Dit zullen de grootste masten worden van west Europa.

De rol van hop

Aangezien het bouwen van deze masten een zeer complexe en unieke aangelegenheid zijn heeft Elia hop gevraagd om een haalbaarheidsstudie te maken voor de bouw van deze masten met een focus op de praktische kant: de mogelijke methodes in rekening brengen, problemen zo vroeg mogelijk identificeren, overzicht geven van wat er allemaal nodig is voor een dergelijke onderneming.

Dit hebben we opgepakt in 2 delen:

  • Voorstudie waarbij we verschillende alternatieven werkmethodes tegen elkaar hebben afgewogen op verschillende criteria zoals veiligheid, planning, techniek, kosten, etc. We hebben hierbij gekeken naar opties als kranen, helikopters, hoogteplatforms.

  • Detailstudie waarin we de 4 beste scenario’s in detail hebben uitgewerkt als bewijs dat het mogelijk is en om in een zeer vroege fase al mogelijke kritische problemen te identificeren / weg te werken zodat Elia zo goed mogelijk en voorbereid aan het aanbestedingsproces kan starten.

 
Door middel van voor- en detailstudie brengen we in kaart wat er allemaal nodig is voor deze onderneming
 

Hop staat voor je klaar

Heb je een project en wil je er met ons over spreken?
Neem vrijblijvend contact met ons op!

 
Vorige
Vorige

High power charging network | TotalEnergies

Volgende
Volgende

Uitrol snellaadpleinen voor TotalEnergies